Doel
Overheden<Katleen De Pauw โ Manager Accounting>
Iedereen met een vraag over werk kan bij ons terecht. Zowel werknemers, werkgevers als werkzoekenden bieden wij ondersteuning. Wij zorgen voor arbeidsbemiddeling, beroepsopleidingen en wij willen ervoor zorgen dat elke werknemer en elke werkzoekende een job heeft die duurzaam en zinvol is. Wij zetten al 20 jaar lang in op digitaliseren, op automatiseren en voor ons was het een evidentie om mee โ en heel snel โ op die boot te springen van e-facturatie. Dus we zijn er al zeer lang mee bezig.
<Sarah De Coninck โ Provinciaal deskundige centrale leveranciersadministratie>
Wij werken met een heel grote diversiteit aan leveranciers, een 3000-tal ongeveer. Wij verwerken op jaarbasis ongeveer 40.000 inkomende facturen. Van al deze inkomende facturen zijn er 90% via het Peppol-netwerk. Het versturen van een e-factuur is voor ons enerzijds een besparing, anderzijds is het voor de klant ook een vereenvoudiging van de administratieve last die een papieren factuur met zich meebrengt.
<Dirk Somers โ Verantwoordelijke operationele inkoop & kennisbeheer>
Hoe moeten we nu verdergaan? En dan kijken we naar de toekomst. E-facturatie is voor mij niet het complete verhaal, want als je dat in je relatie naar je leveranciers wilt doen dan is e-ordering voor ons ook een belangrijke factor. We hebben daar al stappen voor gezet, samen met de Vlaamse gemeenschap en dat zou ons volgende doel zijn.
<Dieter Cools โ Analyst>
De grootste drempel is eigenlijk de leveranciers overtuigen om via Peppol te werken. Voor de grote bedrijven is dat geen probleem, maar het is de kleine bakker om de hoek die daarmee problemen heeft en die de investering niet zo ziet zitten. Gelukkig zijn er middelen die een leverancier kan gebruiken om de factuur naar het Peppol-netwerk te versturen. Er zijn genoeg access points die gratis diensten aanleveren om deze facturen te kunnen versturen. Het is gewoon een kwestie van de leverancier voldoende te informeren over al deze tools en dat is wat wij wel doen.